Biorąc udział w zleceniach przez stronę strefajob.pl, może się zdarzyć, że na któreś z nich pójdziemy bez umowy. Ot, koleżanka w ostatniej chwili poprosiła nas o zastąpienie jej lub też mieliśmy wyłączony telefon i nie zauważyliśmy wiadomości o odwołaniu nas ze zlecenia. Co w takiej sytuacji się dzieje?
Aby otrzymać wynagrodzenie, konieczne jest nie tylko wykonanie zlecenia, ale także posiadanie umowy za ten dzień na poprawnej stawce. Jeśli więc kolejnego dnia po zakończeniu zlecenia zauważymy, że nasza umowa jest rozwiązana, powinniśmy niezwłocznie skontaktować się z jednym ze specjalistów ze strefajob.pl. Podczas sprawdzania list obecności, brak naszej umowy zostanie zapewne i tak wyłapany, jednakże zgłaszając się samodzielnie, możemy ułatwić pracę specjalistów i przyspieszyć cały proces.
O wystawieniu zaproszenia na nabór wsteczny zostaniemy poinformowani dwutorowo. W pierwszej kolejności otrzymamy SMS lub telefon od specjalisty z prośbą o wyjaśnienie sytuacji. Następnie otrzymamy drugą wiadomość, w której znajdować się będzie link, który przekieruje nas (po zalogowaniu się) do podpisania zaległej umowy. Akceptacji możemy również dokonać, logując się na swoje konto na stronie strefajob.pl. W prawym, górnym rogu, pod naszym adresem mailowym znajduje się zakładka „powiadomienia” (z czerwoną ikonką megafonu oraz cyfrą wskazującą liczbę komunikatów). Należy na nią kliknąć i wybrać z listy interesujące nas powiadomienie. Po wejściu w odpowiednie powiadomienie powinna się nam otworzyć strona ze szczegółami zlecenia i możliwością zapisu. W nazwie naboru powinna być informacja o dacie zlecenia, stawce, a także o oddziale odpowiedzialnym. Przykładowy nabór może wyglądać więc tak:
Nabór wsteczny 11.02 – Oddział Poznań 18,5/19
Nabór może być wystawiony na inną miejscowość niż ta, w której faktycznie odbywało się zlecenie. Wynika to z tego, że miasto wpisywane jest tu zazwyczaj zgodnie z oddziałem odpowiedzialnym za dany region. Tak więc większość naborów wstecznych wystawiana jest na Poznań oraz Bydgoszcz. Nie oznacza to oczywiście, że osoba podpisująca zaległą umowę będzie zmuszona do udania się do jednej z tych miejscowości. Przede wszystkim powinniśmy zwrócić uwagę na to, czy w umowie zgadzają się nasze dane, stawka godzinowa oraz data wykonania zlecenia. Wszystko to należy sprawdzić przed podpisaniem umowy swoim hasłem. Kiedy już to zrobimy, specjalista wpisze nam godziny, które przepracowaliśmy danego dnia. Po podpisaniu umowy wstecznej możemy otrzymać wiadomość SMS z przypomnieniem o zleceniu. Należy zwrócić uwagę na jego treść. Jeśli będzie tam informacja o „naborze wstecznym” można go zignorować – w końcu zlecenie, którego on dotyczy, już się odbyło.
Pamiętać należy, że posiadanie umów za każde zlecenie leży przede wszystkim w interesie zleceniobiorcy. Jest to podstawa do wypłaty wynagrodzenia. Kiedy więc otrzymamy informację o wysłaniu na nasze konto zaproszenia, nie zwlekajmy z jego akceptacją. Pamiętajmy przy tym, aby w razie jakiegokolwiek problemu dotyczącego naboru wstecznego skontaktować się ze specjalistą – na pewno rozwieje wszystkie nasze wątpliwości.