Podczas wykonywania zleceń mogą zdarzyć się sytuacje, po których Twoje konto na strefajob.pl zostanie zablokowane. Blokada oznacza wstrzymanie możliwości wykonywania zleceń dla jednego z naszych klientów. Zobaczysz wtedy jeden z trzech powodów decydujących o zablokowaniu Twojego dostępu -błędy, tempo lub zachowanie. Warto wziąć sobie ten komentarz do serca, przemyśleć go i wyciągnąć wnioski na przyszłość. Spokojnie, jednorazowe niepowodzenie nie musi przekreślać Twojej dalszej współpracy z daną firmą. Bo od każdej blokady przysługuje odwołanie! Oczywiście samo przesłanie wniosku nie gwarantuje jego pozytywnego rozpatrzenia. Jak więc napisać dobre odwołanie i zwiększyć swoje szanse na pozytywne zakończenie sprawy?
Informacja o zablokowaniu konta zazwyczaj jest przesyłana przez specjalistów drogą mailową. W wiadomości podajemy zwykle: powód blokady oraz sposób, w jaki można odwołać się od decyzji klienta. Na inwentaryzacjach, o nałożeniu blokady decyduje kierownik inwentaryzacji. Po zakończeniu zlecenia sprawdza, w jakim tempie były wykonywane zlecone czynności, porównuje informacje ze skanera z danymi, które przedstawił inwentaryzowany obiekt. W skrajnych przypadkach może to nastąpić również w trakcie zlecenia. Wszystkie uwagi dotyczące działań zleceniobiorców przekazywane są do specjalistów strefajob.pl wraz z listami obecności. Dlatego też informacja o blokadzie może zostać Wam przekazana z pewnym opóźnieniem, spowodowanym koniecznością weryfikacji tych list. W przypadku innych typów zleceń sytuacja wygląda podobnie.
Przygotowując odwołanie od blokady, należy trzymać się odpowiedniego wzoru. Przede wszystkim, w temacie maila należy podać swoje imię, nazwisko, numer identyfikacyjny (znajduje się na identyfikatorze) oraz datę i nazwę zlecenia, za które została nałożona blokada. Po myślniku należy dodać frazę „odwołanie od blokady”. Gotowy tytuł maila powinien wyglądać następująco:
Jan Kowalski – 12345678 – 01.06 Inwentaryzacja salonik prasowy Warszawa Młociny – odwołanie od blokady
Kiedy tytuł jest już gotowy, można zabrać się za najważniejszą część, a więc treść odwołania. Należy pamiętać, aby zachować styl formalny oraz stosowne słownictwo. Pamiętaj, że używanie słów powszechnie uznawanych za obraźliwe może zredukować do zera szanse na pozytywne rozpatrzenie wniosku! Jeśli chodzi o sam układ treści, to nie ma on większego znaczenia. Odwołanie może mieć formę zarówno zwartego tekstu, jak i listy. Najważniejsza jest jednak odpowiednia argumentacja. Należy podać i mocno zaakcentować wszelkie powody, które mogły wpłynąć na naszą skuteczność. Zachowanie innych (koordynatorów czy pozostałych zleceniobiorców) może nas tłumaczyć, ale niekoniecznie usprawiedliwiać. Ten argument powinniśmy więc wykorzystywać w ostateczności. Najważniejsze, to skupić się na obiektywnych wydarzeniach – awaria skanera, duża ilość drobnego towaru, wiele podobnych, ale nie takich samych przedmiotów do policzenia… Na zakończenie warto dodać chęć poprawy oraz uczestnictwa w zbliżających się zleceniach. Taki argument niekoniecznie odniesie zamierzony skutek, ale na pewno nie zaszkodzi.
Oczywiście żadne porady nie sprawią, że odwołanie na pewno zostanie rozpatrzone pozytywnie. Wszystko zależy od konkretnej sytuacji i jakości argumentów. Na pewno warto próbować, szczególnie gdy zależy nam na pracy dla danego klienta czy na określonym typie zleceń. Pamiętajcie też, że zawsze możecie zwrócić się o pomoc do naszych specjalistów.