Bierzesz udział w zleceniach lub dopiero planujesz udział? Sprawdź, z jakimi terminami możesz się spotkać na portalu strefajob.pl.
Audytor – osoba biorąca udział w inwentaryzacji, która nie jest koordynatorem. Do zadań audytora należy liczenie wyznaczonych produktów, zazwyczaj przy pomocy skanera.
Awizacja – na niektórych zleceniach konieczne jest przekazanie klientowi wniosków awizacyjnych, na których podstawie mogą zostać wyrobione przepustki. W takich przypadkach Specjaliści kontaktują się z audytorami z prośbą o podanie wymaganych danych.
Blokada konta – blokada nakładana na wniosek klienta, wynikająca z niewłaściwego zachowania Audytora podczas inwentaryzacji lub słabej jakości wykonywania zlecenia (szybkość liczenia, ilość błędów). Jest ona bezterminowa i jedyną drogą jej zdjęcia jest przesłanie do Specjalistów odwołania od blokady. Osoba, której konto zostało zablokowane nie może brać udziału w zleceniach organizowanych dla klienta, który blokadę nałożył.
Czas pracy – przedział czasu liczony (w przypadku inwentaryzacji) od zeskanowania pierwszego do ostatniego produktu. O zakończeniu inwentaryzacji decyduje kierownik. Po rozpoczęciu zlecenia nie ma możliwości opuszczenia stanowiska bez zgody kierownika inwentaryzacji.
Czynności porządkowe – wykonywane zazwyczaj w sklepach spożywczych czynności polegające na sprzątaniu powierzchni sklepu oraz wykładaniu towaru na półki. Zazwyczaj przy tego typu zleceniach wymagane jest posiadanie ważnych badań SANEPID.
Deklaracja PIT – na początku każdego roku wszystkim osobom, które brały udział w zleceniach przez strefajob.pl w roku ubiegłym, wysyłane są deklaracje PIT (na adres mailowy podany w kwestionariuszu). Obejmują one okres do listopada roku poprzedzającego (wynagrodzenie za grudzień wypłacane jest w styczniu, więc jest ono doliczane do deklaracji za następny rok). Dla przykładu: deklaracja PIT za rok 2022 obejmuje wynagrodzenie wypłacone za zlecenia odbywające się od grudnia 2021 do listopada 2022.
Godzina wyjazdu – w przypadku inwentaryzacji wyjazdowych, początkowo w szczegółach zlecenia widoczna jest wyłącznie godzina rozpoczęcia zlecenia na miejscu, w sklepie. Godzina wyjazdu oraz miejsce zbiórki pojawiają się dopiero wtedy, gdy takie informacje zostaną przekazane przez firmę transportową. Informacja o godzinie wyjazdu zostaje również wysłana SMS-em w dniu zlecenia.
Identyfikator – każdemu audytorowi zarejestrowanemu na stronie strefajob.pl przypisany zostaje indywidualny numer identyfikacyjny, który ułatwia rejestrowanie obecności na zleceniu. Po zalogowaniu na konto możliwe jest pobranie i wydrukowanie identyfikatora. Numer identyfikacyjny jest niezmienny. Raz wydrukowany identyfikator można więc wykorzystać wielokrotnie.
Inwentaryzacja – zlecenie odbywające się zazwyczaj w godzinach wieczornych i nocnych, polegające na liczeniu asortymentu znajdującego się w sklepie i należącym do niego magazynie przy pomocy skanera elektronicznego.
Kara umowna – za nieobecność na zleceniu, zgodnie z umową, nakładana jest kara umowna, zazwyczaj w wysokości 200 zł. Kara nie jest nakładana w przypadku, jeśli zleceniobiorca zapewni osobę na zastępstwo.
Kierowca z własnym autem – na niektóre nabory zapisywać się mogą osoby posiadające własny samochód i mogące zabrać ze sobą na zlecenie dodatkowe 3-4 osoby. Osoba biorąca udział w zleceniu jako kierowca może uzyskać dodatkową premię za paliwo. Kwota premii powinna być widoczna w nazwie zlecenia oraz szczegółach.
Konto na strefajob.pl – każda osoba zainteresowana udziałem w zleceniach przez stronę strefajob.pl musi posiadać konto na tym portalu. Aby móc zapisywać się na listy podstawowe oraz rezerwowe profil musi być w pełni uzupełniony. Jedna osoba może mieć tylko jedno konto (jeden numer PESEL oraz adres mailowy może być przypisany tylko do jednego konta).
Koordynator – osoba nadzorująca wykonywanie inwentaryzacji. To przed koordynatorem odpowiadają audytorzy podczas inwentaryzacji. Jest to również osoba, która decyduje m.in. o zakończeniu zlecenia oraz przydziale stref.
Lista obecności – po każdej inwentaryzacji sporządzana jest lista obecności, na której umieszczone są informacje o ilości godzin przepracowanych przez każdego audytora. Obecność na tej liście oraz podpisana przez stronę strefajob.pl umowa stanowią podstawę do wypłaty wynagrodzenia.
Lista podstawowa – osoby zapisane na tę listę są zobowiązane do przybycia na miejsce zlecenia. Zleceniobiorcy chcący zrezygnować z udziału w zleceniu zobowiązani są do zapewnienia za siebie zastępstwa (o ile nie ma chętnych osób na liście rezerwowej).
Lista rezerwowa – osoby na nią zapisane mają pierwszeństwo w przypadku zwolnienia się miejsca na liście podstawowej. Z tej listy można zrezygnować w dowolnym momencie (przed przeniesieniem na listę podstawową) poprzez poinformowanie Specjalisty.
Nabór dla osób liczących/koordynatorów – nabory wystawiane na każdy dzień, zazwyczaj na godzinę 23:59 na miejscowości Poznań i Bydgoszcz. Są to nabory dla osób, które otrzymały wcześniej od koordynatora inwentaryzacji informację, aby się zapisać. Osoby, które takiego zalecenia nie otrzymały, nie powinny się na nie zapisywać.
Nabór wsteczny – osoby obecne na zleceniu, których umowy z jakichkolwiek powodów nie znajdują się w naszym systemie rozliczeniowym, otrzymują możliwość poprawnego podpisania umowy. Odbywa się to w formie zaproszenia i wymaga zalogowania się na swoje konto na strefajob.pl i podpisania poprawnej umowy.
Nieobecność – osoba nieobecna na zleceniu, która nie zapewniła za siebie zastępstwa, co do zasady, jest obciążana karą umowną w wysokości 100 zł. W przypadku umów zlecenia zwolnienia lekarskie nie muszą być respektowane, jednakże wnioski o anulowanie kary zawierające zdjęcie lub skan zaświadczenia wysłane do Specjalistów przesyłane są do rozpatrzenia i mogą zostać uwzględnione. Kary można również uniknąć, zapewniając osobę na zastępstwo.
Paski wynagrodzeń – podsumowanie liczby przepracowanych w danym dniu/miesiącu godzin wraz z kwotą wynagrodzenia (brutto oraz netto) wraz z informacją o wysokości odprowadzonych składek oraz podatków.
Premia dla osób lokalnych – obecność na niektórych zleceniach premiowana jest dodatkową dopłatą. Informacja o niej znajduje się zazwyczaj w szczegółach zlecenia oraz jego nazwie. Zazwyczaj premia ta jest wypłacana w przypadku zleceń, które odbywają się w lokalizacji, do której dojazd jest utrudniony.
Premia za frekwencję – wzięcie udziału w co najmniej pięciu wybranych zleceniach dla klienta Job Outsourcing skutkuje przyznaniem dodatkowej premii 5 zł brutto za każde zlecenie.
Premia za polecenie – za polecenie każdej nowej osoby, zleceniobiorca może otrzymać jednorazową premię w wysokości 10 zł brutto. Warunkiem jest, aby polecana osoba nie była wcześniej zarejestrowana na strefajob.pl oraz aby zapisała się na zlecenie i wzięła w nim udział.
Premia za transport – w przypadku niektórych zleceń wyjazdowych oferowane są dodatkowe premie za udział. Ich wysokość jest podawana w szczegółach zlecenia lub w jego nazwie. Premia za transport wypłacana jest razem z wynagrodzeniem.
Skaner – podstawowe narzędzie pracy audytora inwentaryzacji. Przy jego pomocy liczony jest towar. Jego obsługa nie jest skomplikowana. Na pierwszej inwentaryzacji należy poinformować koordynatora o tym, że nie mamy doświadczenia w obsłudze skanera.
Specjalista – osoba zajmująca się sprawami związanymi ze zleceniami na stronie strefajob.pl. Specjaliści dostępni są w dni powszednie, od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00-16:00. Ich numery kontaktowe oraz adresy mailowe znajdują się w szczegółach poszczególnych zleceń.
Umowa – podstawowy dokument regulujący prawa i obowiązki pracownika. Na stronie strefajob.pl prezentowane są oferty współpracy na podstawie umowy zlecenia podpisywanej elektronicznie. Podpisana umowa oraz czas pracy podany na liście obecności są podstawą do wypłaty wynagrodzenia. Bez któregokolwiek z tych elementów jest to niemożliwe.
Zapis na zlecenie – udział w zleceniu jest możliwy dopiero po zapisaniu się na jego listę podstawową za pośrednictwem konta na stronie strefajob.pl. Dopiero podpisanie umowy sprawia, że zleceniobiorca pojawia się na liście (podstawowej lub rezerwowej) na dane zlecenie. Nie istnieją inne formy dopisania się do listy.
Zaproszenie – na listę podstawową można się zapisać również za pośrednictwem zaproszenia wysłanego przez Specjalistę. Link do zapisu wysyłany jest zarówno SMS-em (na numer podany w kwestionariuszu), jak i bezpośrednio na konto na strefajob.pl (ikonka powiadomień). Zaproszenie należy zaakceptować, a następnie podpisać powiązaną z nim umowę.
Zastępstwo – w przypadku niemożności przybycia na zlecenie zazwyczaj wymagane jest (zgodnie z umową) znalezienie osoby na zastępstwo. Można to zrobić na dedykowanych grupach facebookowych („strefajob.pl – błyskawiczne zlecenia…”). W niektórych sytuacjach możliwe jest wpisanie na zastępstwo osoby z listy rezerwowej. Konieczny jest wtedy kontakt ze Specjalistami.
Zgłoszenie w ZUS – ponieważ poprzez stronę strefajob.pl podpisywane są umowy zlecenia, co do zasady istnieje obowiązek zgłoszenia ich w ZUS. Dotyczy to również umów osób, które zapisały się na zlecenie, ale nie wzięły w nim udziału (a ich umowa nie została rozwiązana).
Zlecenie lokalne – zlecenie, na które osoby zapisane dotrą we własnym zakresie. Za udział w tych zleceniach (o ile nie zostało to zaznaczone w nazwie naboru lub jego szczegółach) nie przysługuje premia lub zwrot kosztów dojazdu.
Zlecenie wyjazdowe – jest to zlecenie, na którym zapewniony jest bezpłatny transport w obie strony. Podobnie jak w przypadku zleceń lokalnych, za udział w nich nie przysługuje dodatkowa premia, chyba że w nazwie naboru lub szczegółach pojawiła się inna informacja.