W trakcie lub po zakończeniu każdego zlecenia koordynatorzy i klienci oceniają pracę wszystkich zleceniobiorców, a uwagi przesyłane są do specjalistów strefajob. Ocenie podlegają najważniejsze czynniki wpływające na jakość i przebieg zlecenia – tempo pracy, popełnione błędy i zachowanie zleceniobiorcy. W wyniku negatywnego werdyktu zleceniodawcy, możesz otrzymać blokadę, czyli zakaz podejmowania zleceń u danego klienta. Jak się przed tym uchronić? Co kryje się za poszczególnymi powodami blokady? I wreszcie co zrobić, jeśli już nałożono na Ciebie blokadę? Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się!
Zacznijmy od tempa pracy. W skrócie mówiąc jest to szybkość, z jaką policzony zostanie towar lub wykonane będą zlecone czynności. Odgórne limity dotyczące tempa nie są określone przez klienta. Są one uzależnione od warunków zlecenia. Inaczej liczy się ubrania, a inaczej jogurty. Różnorodność zlecanych czynności nie pozwala na dokładne ustalenie potrzebnego na nie czasu. Brane jest również pod uwagę doświadczenie osoby wykonującej zlecenie. Osoba, której tempo wykonywania zadań znacząco odbiega od minimum, może zostać poproszona o zdanie skanera lub zakończenie wykonywania zlecenia jeszcze w trakcie jego trwania.
Ta kategoria dotyczy w szczególności zleceń wymagających od Was dużej poprawności, czyli inwentaryzacji. Mieszczą się w niej wszelkie przypadki, w których towar został błędnie naliczony. Chodzi tu o sytuacje, gdy na przykład kilka podobnie wyglądających przedmiotów zostało przez audytora podpiętych pod jeden kod. W oczywisty sposób wypacza to wyniki wykonywanego audytu i stawia pod znakiem zapytania profesjonalizm całego zespołu. Informacja o błędach zazwyczaj pojawia się dopiero po zakończeniu zlecenia (i porównaniu uzyskanych wyników z oczekiwanym wynikiem klienta), dlatego rzadko się zdarza, aby na podstawie błędów audytor został odwołany ze zlecenia w jego trakcie. Oczywiście, zrozumiałe jest, że zlecenia odbywają się zazwyczaj w nocy przez długie godziny i nie zawsze możliwe jest zachowanie przez cały ten czas maksymalnego skupienia. Staraj się jednak dać z siebie wszystko. W tego typu zleceniach ważne jest również odpowiednie przygotowanie i stawienie się na zadanie wyspanym, z dobrym samopoczuciem i nastawienie.
Ten powód blokady jest najmniej ustandaryzowany. Zaliczyć do niego możemy wszystkie te zachowania, które obniżają jakość wykonywanych przez zespół zadań, sprowadzają niebezpieczeństwo na zleceniobiorców lub ignorują ogólnie przyjęte zasady. Przykłady zachowań, które mogą zakończyć się blokadą to: uczestnictwo w zleceniu pod wpływem alkoholu lub innych środków psychoaktywnych, ignorowanie poleceń członków zespołu zarządzającego, nadmierne korzystanie z telefonu lub zaczepianie innych zleceniobiorców podczas wykonywania zadań. Osoba zablokowana z powodu zachowania ma najmniejsze szanse na pozytywne rozpatrzenie wniosku o zdjęcie blokady. Jeśli Twoje zachowanie, tempo lub jakość wykonywania zadań odbiegały znacząco od normy, mogą zostać zablokowane dla danego klienta. Oznacza to, że masz brak możliwości podejmowania wykonywanych dla niego zleceń. Osoby zablokowane otrzymują od specjalistów maila na adres podany na strefajob.pl, z informacją o powodach nałożenia blokady oraz o możliwej ścieżce odwoławczej. Co do zasady, blokada jest bezterminowa, a jedyną możliwością jej zdjęcia jest pozytywne rozpatrzenie odwołania. Jak je napisać, by zwiększyć szansę na odblokowanie – sprawdź artykuł Jak napisać skuteczne odwołanie od blokady.